Veronicas Ateljé | Veronicas Tavlor | Veronicas Recept

tisdag 27 oktober 2009

Leaf


Har skissat färdig övre delen och börjat fylla i med fineliner. Denna gång på A3 faktiskt (29,7 x 42 cm)



Burret nästan färdigt.


Sminkad med vattenfast kan man säga. ;)


Två färger i håret


Lagt till tre färger i håret.
Färgerna blev lite bleka när jag tog med blixt, men jag orkade inte ta om och hålla på och trixa med ljuset.



Just nu kommer jag inte längre på denna eftersom jag behöver fler gröna färger. Råkade även spilla lite grön färg på nedre delen av teckningen. Får se hur jag kan släta över det på ett bra sätt. Tills jag köpt fler pennor, får hon vänta.


Taggar: ansikte tusch A3 blyerts hår fluffigt promarkers markers orange rött blad taggar löv teckning

3 kommentarer:

Johanna sa...

Hmm, blev nästan sugen på att färga håret rött... Fast den frissen skulle jag ändå aldrig kunna fixa med mitt tråkiga tunna går :-P Om jag inte sagt det innan så tycker jag att du är jätteduktig! Själv kan jag typ bara rita streckgubbar så jag är jätteimponerad :-)

Veronica sa...

Haha, ja hon har ett rejält burr. Men tack, beröm är alltid välkommet ändå. Inte så många som tycker till om någonting, så man vet ju faktiskt inte vad andra tycker. :)

Om mig sa...

Jättefin bild:)