Veronicas Ateljé | Veronicas Tavlor | Veronicas Recept

tisdag 10 februari 2009

Porträtt: Caesar en blåsig dag

Har börjat på en ny, medan jag väntar på att få lite inspiration till mina andra tavlor. ;)

Det är första gången jag gör en porträttbild med akrylfärg. Det är liite trixit eftersom färger torkar ganska snabbt. Man hinner inte "smudga" så mycket.

Har målat av en bild på Caesar. Ni får se båda då den är klar. ;)
På den här bilden har vi varit ute på en blåsig promenad, så Caesar är rödmosig om kinderna (inte ännu då) och har lite tårar i ögonen. Eller tårarna kanske kom från att han precis innan ville ta kameran då den kom fram. Kommer inte riktigt ihåg. ;)

6 kommentarer:

Smulan sa...

Å helvete va duktig du är!! Shit!

Linda sa...

Du är som en dröm. Hur duktig som helst. Att du inte visade dina tallanger tidigare. =)

Veronicas Ateljé sa...

Smulan: Tack va gullig du är!

Linda: Tjaaa, jag har ju aldrig målat porträtt med akryl, var tvungen att prova. Det är lite lurigt! :)

Magdalena sa...

Wow! Vad duktig du är!

Musseblomman sa...

Skitbra redan.. så likt, du har verkligen fått in den rätta blicken..

Veronicas Ateljé sa...

Magdalena & Mamma: Tack, ja ögonen jobbade jag på länge, men blev ändå inte nöjd. ;)